Link building – strategie pro vytipování síly webu

Chceme-li dělat link building, který má smysl, měli bychom brát v potaz i rank webu, ze kterého se na nás odkazuje.

Pro posouzení ranku webové stránky slouží nástroje jako MOZ, Majestic, Ahrefs. Problémem těchto nástrojů je ten, že jsou primárně určeny pro zjištění ranku dané webové stránky v Googlu. Což o to, v zahraničí to stačí. Jenomže v českém prostředí je další velký hráč a tím je Seznam. SERP v Googlu a Seznamu se dosti liší, proto používat k určení síly webu trust flow či domain authority není úplně ono. Jak tedy určuji sílu webu pro Seznam?

Řekněme, že jsou dva weby na které chcete umístit zpětný odkaz, pozice v Googlu máte slušné a chcete posunout Seznam. Máte ale peníze jen na nakoupení jednoho zpětného odkazu (řekněme umístění PR článku). Návštěvnost obou webů je téměř totožná, oba jsou oborově blízké a mají hodnotu i pro návštěvníky obou webů. Když pomineme data například z PCC, jak funguje na daných webech kontextová reklama (CTR, konverzní poměr), tak se dostáváme k problému, která možnost je pro mne lepší?

Výsledky v Seznamu nejsou personalizovány, proto jsou řazeny podle ranku, paráda by byla, kdybychom mohli kliknout na “enter” bez nutnosti zadat jakýkoliv dotaz, pak by se nám seřadily stránky hezky podle ranku. Nejde něco podobného náhodou také udělat?

Lze! V ČR má většina webů příponu “cz”, po zadání vyhledávacího dotazu “site:cz” dostaneme seřazené weby (dle mého názoru podle ranku).  Výsledků je ale mnoho. Ke zpracování takového množství dat nám pomůže nástroj Open Refine, kterým můžeme scarpovat výsledky vyhledávání do libovolného detailu).

Nutno říci, že v první tisícovce výsledků je jen něco kolem 300 webů. Proto výsledky vložíme do excelu, zduplikujeme list, odebereme duplicity, seřadíme. Funkcí Najít() vyhledáme příslušné webu. Právě jsme zjistili, jaký web je v očích seznamu silnější! To je pornoserverů co? 

Podobně to můžeme udělat s eu a com weby. Bohužel je ovšem nemůžeme porovnávat mezi sebou :(.

Samozřejmě, že toto lze udělat i pro Google, jen u Googlu není tak jednoduché scarpovat výsledky z hledání a vlastně není ani taková potřeba.

PS: nakonec tohle všechno uděláte, porovnáte a stejně se nedomluvíte na spolupráci ani s jedním z těchto webů 

Máte k článku nějaké postřehy? Zkoušeli jste již tuto techniku? Těším se na vaše komentáře!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

[X]